«Ақмола облысы білім басқармасының Аққөл ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Аққөл қаласының №2 бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны

"30- жылдыққа 30 ойын"

 http://facebook.com/detskiisad.nomerdva                             

          ​    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кеңес беру тақырыбы: «Неліктен бала дұрыс сөйлемейді? Артикуляциялық гимнастиканың түрлері". Дайындаған тәрбиеші: Штайн Н.А.

«№2 бөбекжайы» МКҚК

Кеңес беру тақырыбы: «Неліктен бала дұрыс сөйлемейді?

Артикуляциялық гимнастиканың түрлері".

Дайындаған тәрбиеші: Штайн Н.А.

 

 

 

Сөйлеу-баланың дамуының ең күшті факторлары мен ынталандыруларының бірі. Бұл оның адам өміріндегі ерекше рөліне байланысты. Сөйлеу арқылы адамдар ойларын, тілектерін жеткізеді, өмірлік тәжірибелерін жеткізеді, іс-әрекеттерді үйлестіреді. Бұл адамдардың қарым-қатынасының негізгі құралы ретінде қызмет етеді. Бір уақытта сөйлеу-ойлаудың қажетті негізі және оның құралы. Ойлау операциялары (талдау, синтез, салыстыру, жалпылау, абстракция және басқалар) сөйлеуді меңгеру процесінде дамиды және жетілдіріледі. Жалпы интеллектуалды даму сөйлеуді дамыту деңгейіне байланысты. Сөйлеу психикалық белсенділік пен мінез-құлықты реттеу құралы ретінде әрекет етеді, эмоционалды тәжірибені ұйымдастырады. Сөйлеудің дамуы жеке тұлғаның қалыптасуына, ерік-жігеріне, мінезіне, көзқарастарына, сенімдеріне үлкен әсер етеді. Адамның сөзі оның визит картасы деп айтуға болады. Баланың сөйлеуі оның өсіп келе жатқан әлеуметтік ортасын көрсетеді. Сөйлеу қабілеті бұзылған балалар мектепке бейімделу үшін тәуекел тобына кіреді.

 

Мен сөйлеу бұзылыстарының себебі неде екенін айтқым келеді. Себептер әртүрлі болуы мүмкін:

1.Жүктілік кезінде-әртүрлі жатырішілік патология, ерте кезеңдерде, токсикоз, вирустық және эндокриндік аурулар, жарақаттар, резус факторы бойынша қанның үйлесімсіздігі, босану жарақаты, босану кезінде тыныс алудың бұзылуына байланысты мидың оттегімен қамтамасыз етілмеуі. Никотинді, алкогольді және есірткіні қолдану.

2. Алғаш рет баланың өмір сүрген жылдары - жұқпалы-вирустық аурулар, менинго-энцефалиттер, ерте асқазан-ішек аурулары, сондай-ақ мидың шайқалуымен бірге жүретін бас жарақаттары.

3. Тұқым қуалайтын факторлар.

4. Есту қабілетінің төмендеуі немесе болмауы. балалар еліктеу арқылы сөйлеуді үйренеді, Егер олар естімесе, олар дұрыс сөйлей алмайды.

5. Отбасындағы дұрыс емес тәрбие, үлкендер баламен ұзақ уақыт «еркелеу», оның сөйлеу қателіктерін қайталайды және дұрыс айтылуды үйренуге мүмкіндік бермейді.

6. Фонематикалық есту қабілетінің дамымауы. Айтуынша, балаға ұқсас дыбыстарды ажырату қиын: мысалы, олар дауысты [b] мен саңырау [p], қатты [c] және жұмсақ [C'] және т. б. арасындағы айырмашылықты естімейді.

7. Отбасы мүшелерінің біреуінің дұрыс айтылмауына еліктеу.

8. Анатомиялық себептер: қысқартылған гипоглоссальды френулум, жақ пен тістің құрылымындағы ақаулар, тілдің әлсіз бұлшықеттері.

Егер бала бір жылда да, бір жарым жылда да, екі жылда да сөйлемесе, уақытты жоғалтпаңыз, шұғыл түрде мамандарға хабарласыңыз: невропатолог, логопед, балалар психологы, дефектолог. Бұл мәселенің себебін неғұрлым тезірек анықтасаңыз, одан шығудың жолы соғұрлым тезірек болады. Әр түрлі зерттеулерге жолдамадан бас тартпаңыз, невропатолог балаға тағайындай алатын дәрі-дәрмектерден бас тартпаңыз.

Сөйлеуді түзету мектепке дейінгі жаста мүмкін және тиімді. Бала неғұрлым үлкен болса, оның сөйлеу қателіктерін түзету соғұрлым қиын болады, ал мектеп жасында олар жазбаша сөйлеуді игеруге әсер етеді. Алайда, баланың сөйлеу дамуын түзетудегі сәттілік тек логопед-мұғалімнің біліктілік деңгейіне ғана емес, сонымен қатар баланың ата-анасының қызығушылығы мен белсенді көмегіне де байланысты екенін атап өткім келеді.

 

 

Баланың қалыпты сөйлеу дамуы үшін қарым-қатынас мағыналы болуы керек, эмоционалды оң фонда өтіп, жауап беруге шақыруы керек. Оған дыбыстарды (радио, теледидар, магнитофон) есту жеткіліксіз. Ең алдымен, ересектермен тікелей байланыс қажет. Сөйлеу бұзылыстары көбінесе әртүрлі психикалық жарақаттармен пайда болуы мүмкін: қорқыныш, жақын адамдарынан бөлінуге байланысты тәжірибе, отбасындағы психо-травматикалық жағдай. Бұл сөйлеудің дамуын кешіктіреді, ал кейбір жағдайларда, әсіресе өткір психикалық жарақаттарда, баланың психогендік сөйлеу бұзылыстарын тудырады: мутизм (сөйлеу қарым-қатынасынан толық бас тарту, невротикалық кекештену.

 

Құрметті әкелер, аналар, аталар мен әжелер, біз сізге баланың отбасында сөйлеуін дамыту бойынша бірнеше кеңестер бергіміз келеді.

 

1. Балаңызбен сөйлесу үшін әр бос минутты пайдаланыңыз. Онымен көбірек сөйлесіңіз, оған сұрақтар қойыңыз.

2. Есіңізде болсын, балаға арналған негізгі сұхбаттасушылар - Әке, ана, ата-әжелер.

3. Үлкен балаларға інісімен мүмкіндігінше көп сөйлесуді тапсырыңыз.

4. Әр түрлі көркем альбомдар, суреттер, кітаптар алыңыз және оларды балаңызбен бірге қарастырыңыз.

5. Балаңызға барлық отбасы мүшелерінің қатысуымен «Ертегі құрайық»жарыстарын ұсыныңыз,

«Сөздерді кім көбірек біледі»,  «Қайсысы айт?» және т.б. мақал-мәтелдерді сөзбе-сөз қолдануды ұмытпаңыз, жұмбақтар жасаңыз, балаңызбен өлең үйреніңіз. Баланы өлеңдердің, әңгімелердің, мақал-мәтелдердің жеке жолдарын еске түсіруге ынталандырыңыз.

6. Баланың сөйлеуінің дамуын салыстырмалы талдау үшін өлеңнің әңгімелерін және балаңыздың ертегілерін жазыңыз.

7. Табиғатқа демалыс сапарларын ұйымдастырыңыз және баланы демалыста өткізген уақыты туралы айтуға үйретіңіз.

8. Әрбір жаңа және түсініксіз сөздерді балаңызға түсіндіруді ұмытпаңыз.

 

Артикуляциялық гимнастиканы орындау ережелері:

 

1.Артикуляциялық гимнастиканы күн сайын, қалыптасқан дағдыларды бекіту үшін жүргізіңіз. Жаттығуды күніне 3-4 рет 3-5 минут орындаңыз. Бір уақытта 2-3 жаттығудан артық емес. 2. Әр жаттығу 5-7 рет орындалады.

3.Статикалық жаттығулар 10-15 секундта орындалады (артикуляциялық позаны бір қалыпта ұстау)

4. Артикуляциялық гимнастикаға арналған жаттығуларды таңдағанда, қарапайым жаттығулардан күрделіге өтіңіз. Оларды эмоционалды, ойын түрінде өткізген дұрыс.

5. Орындалған екі-үш жаттығудың тек біреуі ғана жаңа болуы мүмкін, екіншісі және үшіншісі қайталау және бекіту үшін беріледі. Егер бала қандай да бір жаттығуды жеткілікті түрде орындамаса, жаңа жаттығулар енгізбеуіңіз керек, ескі материалды қолданған дұрыс. Оны бекіту үшін жаңа ойын әдістерін қолдануға болады.

6. Артикуляциялық гимнастика отыру арқылы орындалады, өйткені бұл жағдайда баланың арқасы түзу, денесі шиеленіспейді, қолдары мен аяқтары тыныш күйде болады.

7. Жаттығудың дұрыстығын өз бетінше бақылау үшін бала ересек адамның бетін, сондай-ақ оның бетін жақсы көруі керек. Сондықтан артикуляциялық гимнастика кезінде бала мен ересек адам қабырға айнасының алдында болуы керек. Сондай-ақ, бала кішкентай қол айнасын қолдана алады (шамамен 9х112 см), бірақ содан кейін ересек адам балаға қарама-қарсы тұруы керек.

 

Жаңартылған күні: 21.05.2024 16:14
Құрылған күні: 21.05.2024 16:14

Текст