«Ақмола облысы білім басқармасының Аққөл ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Аққөл қаласының №2 бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны

"30- жылдыққа 30 ойын"

 http://facebook.com/detskiisad.nomerdva                             

          ​    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға арналған кеңес беру орталығы

«№2 бөбекжай-бақшасы» МКҚК

балалардың ата-аналарына арналғанкеңес беру,

мектепке дейінгі тәрбиемен және оқытумен қамтылмаған:

Тақырыбы:  «Үйде қолдың ұсақ моторикасын дамыту»

Дайындаған әдіскер: Н.П.Темирова

 

Мақсаты: ата-аналарды ақпараттандыру қаншалықты маңызды, мектеп жасына дейінгі балаларда қолдың ұсақ моторикасын дамыту. Ұсақ моториканы дамытуға арналған кейбір тапсырмалар  үй жұмыстарына қосылуы мүмкіндігін ұсыну.

            Мектепке дейінгі жаста ұсақ қол моторикасын дамытуға ерекше назар аудару керек. Алдымен саусақтардың нәзік қимылдары дамиды, содан кейін буындардың артикуляциясы пайда болады. Сөйлеуді дамыту және жақсарту саусақтардың нәзік қозғалыстарының қалыптасу дәрежесіне тікелей байланысты. Сонымен, жүргізілген тәжірибелер мен көптеген балаларды тексеру негізінде келесі заңдылық анықталды: егер саусақтардың қозғалысының дамуы жасқа сәйкес келсе, онда сөйлеу дамуы қалыпты шектерде болады. Егер саусақтардың қозғалысының дамуы артта қалса, сөйлеу дамуы да кешіктіріледі.

Қолмен ептілікке үйрету сонымен қатар қолды жазуға дайындау сияқты қажетті дағдылар мен қасиеттердің дамуына ықпал етеді (мектепке дейінгі жаста оны оқытудың орнына жазуға дайындық маңызды, өйткені ерте оқыту көбінесе дұрыс емес жазу техникасының қалыптасуына әкеледі), қарапайым геометриялық формалармен танысу, кеңістіктік ойлауды дамыту, салыстырмалылық ұғымы (көбірек - аз, қысқа-ұзағырақ және т. б.), көркемдік қабылдау, көз өлшеуіш, коммуникативті дағдыларды үйрету, зейін, табандылық және т. б.

Ұсақ моториканы дамыту бойынша тапсырмалар үй шаруасына қосылуы мүмкін:

жіптерді орау; түйіндерді байлау және шешу; кесілген және тірі гүлдерге күтім жасау; металды тазарту; су процедуралары, су құю. Баланы пластикалық заттармен қамтамасыз ету арқылы ыдыс жууды немесе кірді жууды ұсынуға болады (барлық процестерді алдын-ала түсіндіріп, көрсетіңіз: сулау, сабындау, ұнтақтау, шаю, итеру); бөлінген суреттерді жинау; дәнді дақылдарды сұрыптау және т.б.

           Баумен жұмыс

Жабдықтау: әртүрлі текстуралы сымдар, жіптер, арнайы карталар.

Мазмұны: кәртішкеде белгілі бір ретпен тесіктер жасалады және балаға айтады: жүннен жасалған жіпті барлық тесіктер арқылы бірдей түрде тарт; бір тесік арқылы жүннен жасалған жіптен бәтеңкеге кәдімгі бау жасап көр.

Бұл тапсырмаларды орындау алдында көрсетіп, түсіндіріледі. Болашақта балаға тапсырманы үнемі қиындату принципін сақтай отырып, әртүрлі үлгілерді орындауды ұсынуға болады. Екі қатарлы тесіктері бар қалың картонның екі парағын қолдана отырып, бауды үйрету ыңғайлы; балаға металл ұштары бар етіктің баулары беріледі және оларды қалай байлау керектігін көрсетеді. Картондыбекітуге  ыңғайлы болатындай етіп жасау керек.

Қалың картондағы тесіктерді бізбен немесе шегемен тесіңіз. Бұл тесіктер қандай да бір ретпен орналасуы керек және геометриялық фигура, өрнек немесе өрнек болуы керек. Балаға бұл үлгіні үлкен «сыған» инесімен және қалың  ашық түсті жіппен тігуге рұқсат етіңіз.

 

 

 

 

 

 

 

Қарындашпен жұмыс

Мазмұны: қарындашты сол және оң қолдың бас бармағымен және сұқ саусағымен тегіс айналдыру.

Қарындашты сол және оң қолдың барлық саусақтарымен ұстату.

Қарындашты екі қолдың алақанымен айналдыру.

Қарындашты екі қолдың екі саусағының арасына қысу (Бас және ортаңғы, ортаңғы және шынашақ және т.б.).

 

Моншақтармен жұмыс

Әр түрлі жіптерді байллау қолды керемет дамытады. Сіз кез-келген нәрсені байлай аласыз: түймелер, моншақтар, рожкилер мен макарондар, суши және т.б. Картонды шеңбер қылып қиып алып, шаршы, жүрекшелер, ағаш жапырақтарынан, кептірілген жидектерден моншақтар жасауға болады.

Қолданылатын материалдар: әр түрлі текстуралы моншақтар, қармақ, жіптер, түймелер, макарон, суши, баулар және басқа материалдар (ойыңа байланысты)

Мазмұны: ересек адам үстелге әртүрлі өлшемдегі, бірақ бірдей түсті (немесе бір өлшемдегі, бірақ әртүрлі түстердегі немесе әртүрлі өлшемдегі және әртүрлі түстердегі) моншақтарды салады. Бұл тапсырманы орындау кезінде баланың моншақтардың тесіктеріне жіпті дұрыс бұрап қана қоймай, сонымен қатар моншақтардың белгілі бір тізбегін сақтауы маңызды.

Балаға өздігінен ою салуға материал ойлап табуға кеңес бере аласыз.

 

 

 

Қағаз және қайшымен жұмыс

Қолданқағаздан жасалған заттар қолдың ұсақ бұлшықеттерін дамыту құралдарының бірі болып табылады. Бұл жұмыс мектеп жасына дейінгі балаларды қызықтырады, қиялдың, сындарлы ойлаудың дамуына ықпал етеді. Қағазбен жұмыс белгілі бір нәтижемен аяқталады, бірақ оған жету үшін Сіз қажетті дағдыларды игеріп, ерік-жігер мен шыдамдылық танытуыңыз керек. Балалардың өз бетінше жасаған жұмысының қуанышын сезінуі, өз күштері мен мүмкіндіктеріне деген сенімін сезінуі маңызды. Бұған жасына сәйкес таңдалған тапсырмалар мен ересектерді ынталандыру да ықпал етуі керек.

Қағаз бен картоннан су мен жел ойындарына арналған ойыншықтар, шырша ойыншықтарын, рөлдік ойындарға арналған атрибуттар, драмалық ойындар, көңілді ойыншықтар, сыйлықтар мен сувенирлер жасауға болады.

Жабдықтау: түрлі түсті қағаз, картон, желім, щетка, қайшы, журналдар, суреттер, газеттер, фольга.

Моншақ жаса. Балалар тікбұрышты қағаз парақтарын үшбұрыштарға кеседі, олардың әрқайсысы моншақ түрінде бұралған, оның ұшы желіммен бекітілген. Дайын моншақтар жіпке байланған. Моншақтарды жасаудың барлық жұмысы сенсорлық-моторлық үйлестіруді, дәлдікті, табандылықты, яғни жазуды үйрену кезінде қажет қасиеттерді қажет етеді.

 

 

 

 

 

 

Қолөнер

Қолды жазуға дайындауда қолөнер ерекше рөл атқарады: кесте тігу, тігу, тоқу.

Жабдықтау: сынықтар, әртүрлі текстуралы маталар, жіптер, үлкен инелер (сығандар), түймелер, оймақ.

Мазмұны: балалар игеретін алғашқы тігіс –«алға ине» тігісі. Олар тігістердің бірдей болуына, біркелкі контур сызығын құруға тырысады. Бұл тігісті игергеннен кейін балалар «ине соңында»  және «тігіс» тігістеріне ауысады. Тігісте «тігіс " тігістер бір-біріне тығыз жиналады. Ине алдыңғы тігісте алынған жерге тесіледі. Алдыңғы жағында бір қатты тігіс, ал артқы жағында қос сызық пайда болады.

 

 

 Тігістерді игергеннен кейін балалар тігуді игере алады. Қозғалыстардың үйлестірілуі мен дәлдігі балада түймелерді тігу процесінде дамиды. Содан кейін балалар «шетінен» тігісті игереді. Бұл тігіспен олар алдымен картонның бір бөлігін (ашықхат) қаптай алады. Алдымен ересек адам контур бойымен бірқатар тесіктерді тесіп тастай алады, осылайша балалар инемен жұмыс істеу тәсілін игереді, содан кейін тігіс өздігінен жасалады.

Бастапқыда балаларға жіпке түйін байлауды үйрену қиынға соғады. Олар мұны жетекші қозғалыстар арқылы үйретеді: қағаздан моншақтарды айналдыру, саусақтардың көмегімен кішкентай шыңдардың ойыншықтарын іске қосу. Түйіршіктенген жерін жіпте түйін жасауға саусақтары өздеріне тән қозғалыстарды қажет етеді.

 

Саусақ гимнастикасы

Әдетте балалар қарындашты немесе қаламды қатты қысады. Саусақтар терлеп, тез шаршайды. Бұл жағдайда релаксация жаттығуларын жасау керек.

Өз тақырыбым бойынша арнайы әдебиеттерді оқып, балалармен үнемі саусақ гимнастикасымен айналысқаннан кейін мен түсіндім:

I. қол жаттығулары еліктеу қабілеттерін дамытады, бұлшықеттерді тартып және босаңсуға үйретеді, саусақтардың позициясын біраз уақыт ұстап тұру, бір қозғалыстан екіншісіне дұрыс қарқынмен ауысу қабілетін дамытады.

II. Саусақтарға арналған шартты статикалық жаттығулар бұрын алынған дағдыларды дәлдікпен орындау.

III. Динамикалық саусақ жаттығулары қимылдарды үйлестіруді дамытады, бас бармақты басқаларға «қарсы қоюға» үйретеді. Мен бұл жаттығуларды өз тәжірибемде қолданамын.

«Үй»Бір, екі, үш, төрт, бес –

(біз саусақтарымызды созамыз).

Саусақтар серуендеуге шықты.

(саусақтарыңызды қысыңыз және ашыңыз.)

Бір, екі, үш, төрт, бес –

Олар қайтадан үйге тығылды.

Саусақтарыңызды бас бармақтан бастап кезекпен созыңыз.

«Тиін отыр...»

Тиінотыр арбада,

Жылы ұяңда жат, тиін,

Жаңғағыңды шақ, тиін.

Ауа райын бақ, тиін,

Бұтақтарды қақ, тиін.

Қаңтарда қар борайды,

 

 

Ересек адам мен бала сол қолын пайдаланып, бас бармағынан бастап оң қолының саусақтарын кезекпен бүгеді.

«Достық»

Жалғыз саусақ тіпті де,

Ұстай алмас жіпті де.

Бір, екі, үш, төрт, бес

(кішкентай саусақтардан бастап бір аттас саусақтарға кезек-кезек тигізу),

Екі саусақ бірікті,

Ине қолға ілікті.

Үш саусағым орамды,

Жүгіртеді қаламды.

Бір, екі, үш, төрт, бес.

(қолдар төмен,  саусақтарын қозғалтады).

Өнерлі екен он саусақ,

Қала салсақ, жол салсақ.

«Үй және қақпа»

Жазықта бір үй тұр («үй»),

Үйге апаратын жол жабық («қақпа»).

Біз қақпаны ашамыз (алақандар бір-біріне параллель ашылады),

Осы үйге шақырамыз («үй»).

Осындай ойындармен қатар сөйлеу сүйемелдеуінсіз әртүрлі жаттығуларды қолдануға болады:

«Сақина»

Оң қолдың бас бармағының ұшы сұқ саусақтың, ортаңғы саусақтың, сақина саусақтың және кішкентай саусақтың ұштарына кезектесіп тиеді;

сол жаттығуды сол қолдың саусақтарымен орында;

сол қозғалыстарды бір уақытта оң және сол қолдың саусақтарымен жаса;

«Саусақтар сәлем береді»

Екі қолдың саусақтарын «үй» арқылы жалға. Саусақтардың ұштары кезек-кезек бір-бірін шапалақтайды, бас бармақ бас бармақпен сәлемдеседі, содан кейін сұқ саусақпен және т. б.

«Сона»

оң қолдың сұқ саусағын түзетіп, оны бұра;

сол қолмен;

екі қолмен де;

 

 

«Адам»

сұқ және ортаңғы саусақтар үстелдің айналасында «жүгіреді»;

сол қимылдарды сол қолдың саусақтарымен жаса;

бір уақытта екі қолдың саусақтарымен бірдей қозғалыстар жаса(«балалар жарыса жүгіреді);

«Ешкі»

сұқ саусақ пен оң қолдың кішкентай саусағын соз;

сол жаттығуды сол қолдың саусақтарымен орында;

сол жаттығуды екі қолдың саусақтарымен бір уақытта орында;

«Көзілдірік»

екі қолдың бас бармағынан және сұқ саусағынан екі шеңбер жаса, оларды қос;

«Қоян»

оң қолдың сұқ саусағы мен ортаңғы саусақтарын жоғары қарай созып, шынашақпен кішкентай саусақтың ұштарын бас бармақтың ұшына жалға;

сол жаттығуды сол қолдың саусақтарымен орында;

сол жаттығуды екі қолдың саусақтарымен бір уақытта орында;

«Ағаштар»

екі қолды алақанмен өзіңе қарай көтер, саусақтарыңды кең жай;

«Құстар ұшады»

екі қолдың артқы жағымен көтерілген саусақтарымен жоғары және төмен қозғалыстар жас;

«Саусақтардың бүгілуі-жазылуы»

оң саусақтарыңды бас бармақтан бастап кезекпен бүк;

сол жаттығуды орында, саусақтарыңды кішкентай саусақтан бастап бүк;

алдыңғы екі жаттығуды сол қолдың саусақтарымен орында;

оң қолдың саусақтарын жұдырық қылып бүк, оларды бас бармақтан бастап кезекпен түзе;

сол жаттығуды орында, тек саусақтарыңды кішкентай саусақтан бастап түзет;

алдыңғы екі жаттығуды сол қолдың саусақтарымен орында;

«Су бөшкесі»

сол қолдың саусақтарын жұдырыққа бүгіп, үстіне тесік қалдыр;

«Тостаған»

екі қолдың саусақтары сәл бүгіліп бір біріне жабысады;

«Шатыр»

оң және сол қолдың саусақ ұштарын бұрыштап қос;

«Дүкен»

қолдар алдыңғы жаттығумен бірдей күйде, тек сұқ саусақтарды шатырдың алдына көлденең орналастыр;

«Гүл»

қолдарды тік ұстап, екі қолдың алақандарын бір-біріне бас, содан кейін саусақтарыңды дөңгелетіп, оларды сәл жай;

«Өсімдіктің тамыры»

қолды артқы жағымен бір-біріне бас, саусақтарыңды төмен түсір;

«Жұдырық-қабырға-алақан»

үстелдің жазықтығында қолдың үш позициясы бір-бірін міндеттіі түрде ауыстырады. Ол оң қолмен 8-10 рет, содан кейін сол қолмен, содан кейін екі қолмен орындалады.

 

Барлық жаттығулар баяу орындалады. Баланың қолдың немесе саусақтардың позициясын дұрыс көбейтіп, ұстап тұруын, бір қозғалыстан екіншісіне дұрыс ауысуын қамтамасыз ету керек, қажет болған жағдайда балаға көмектесемін.

Жаттығулар алдымен бір қолмен, содан кейін екінші қолмен, содан кейін екеуімен бір уақытта жасалады. Саусақтар бірден білінбейді. Ойындар мен жаттығулар, жүйелі түрде өткізілетін саусақ жаттығулары балаларға қарындашты, қаламды сенімді ұстауға көмектеседі, зейіннің, ойлаудың, сөйлеудің дамуына ықпал етеді.

Сәттілік тілейміз!

Жаңартылған күні: 20.09.2023 11:31
Құрылған күні: 02.11.2023 15:58

Текст