«Бірінші сынып оқушыларының сәтті бейімделуі»
Бастауыш мектепте бейімделу кезеңін ұйымдастыруға арналған ойындар жинағы.
Бұл жинақ бірінші сынып оқушыларының сәтті бейімделуіне жағдай жасауға бағытталған ойындарды таңдау болып табылады.
ТАНЫСУ ОЙЫНДАРЫ
Мақсаты:оқушыларды бір-бірімен таныстыру. Жақсы есте сақтау үшін өз атын ұсынуға шығармашылықпен қарай білу.
Барлығы шеңберде отырады. Бірінші ойыншы өзін таныстырады (мысалы, Миша) және өзінің
сүйікті жемісін өз атының бірінші әрпімен атайды («Менің атым Миша, мен мандариндерді
жақсы көремін»). Оның көршісі қайталайды – «Миша мандариндерді жақсы көреді», сонымен бірге өзін таныстырады және өзінің сүйікті жемісін айтады және т.б. бәрі бір-бірін есіне алғанша шеңбер бойымен.
2. «Танысайық!»
Мақсаты: ұжымды біріктіру, балалар арасындағы кедергіні еңсеру, қарым-қатынас дағдыларын қалыптастыру.
Балалар шеңберге айналады. Жүргізуші ойынды былай бастайды: "сіз асығыңыз, сіздің атыңыз кім, айтыңыз..."допты ойыншылардың біріне лақтыру кезінде. Ол допты ұстап алады, атын атайды, содан кейін ол допты басқа ойыншыға лақтырады, тағы да сөздер айтылады: «Сіздің атыңыз кім, айтыңыз...»- және т. б.
Мақсаты: оқушыларды бір-бірімен таныстыру. Ұсынылған тапсырмаларға тез жауап беру қабілетін дамыту.
Сипаттама.
Барлық балалар қол ұстасып, сөздермен дөңгелек би жүргізеді:
Біз шеңбер бойымен жүреміз, жүреміз,
Біз танысқымыз келеді,
Тек есімдері бар адамдар ғана тұрады... (Сережи),
Ал, сен екеуміз отырамыз».
Осы сөздерден кейін аты аталған балалар тұрып қалады, ал қалғандары отырады. Ойын әрі қарай жалғасады.
4. «Досыңа жүрегіңді аш»
Мақсаты: балалармен танысу, оларды бір-бірімен таныстыру.
Әр ойыншы жүрек тәрізді белгіні алады, оған аты-жөнін жазады. Жүргізуші шляпамен шеңбер бойымен жүреді. Ойыншылар өз аттарын қатты атайды және жүректерді шляпаға салады. Осыдан кейін жүргізуші шеңбер бойымен екінші рет өтеді. Енді ойыншылардың міндеті-шляпадан жүректердің бірін алу, оған жазылған есімді дауыстап оқу, кімге тиесілі екенін еске түсіру және иесіне беру.
5. «Теңіз жағалауында жасыл емен бар»
Мақсаты: парақшаларда жазылған есімдерді атау арқылы балаларды бір-бірімен таныстыру, командада жұмыс істеу қабілетін дамыту.
Ағашқа балалардың есімдері жазылған жапырақтар бекітіледі. Жүргізуші парақты жұлып алады, оған жазылған есімді оқиды, осы есіммен баланы (балаларды) шақырады.
Шақырылған бала (балалар) ағаштың келесі жапырағын жұлып алады және т.б. Содан кейін жүргізуші балаларға есімдері бар жапырақтарды таратады, балалар өз есімдері жазылған парақты табуы керек. Мұны басқаларға қарағанда тезірек жасайтындар жеңеді.
БІРЛЕСІП ОЙНАУ ОЙЫНДАРЫ
1. «Түсті киімге қол тигізу»
Мақсаты: бірлік сезімін дамыту.
Ойыншылар жүргізуші айтатын түстің киіміне (өзінің немесе басқа біреудің) қол тигізуі керек. Жүргізуші қол тигізуге үлгермеген адамды тұздап үлгеруі керек. Үлгермеген адам жүргізушіге болады.
2. «Лавата»
Мақсаты: балалардың есте сақтау қабілетін, зейінін дамыту, бірлік сезімін дамыту.
Ойыншылар шеңбер құрып, қол ұстасып, шеңбер бойымен қозғала бастайды: «Біз билейміз, билейміз, тра-та-та, тра-та-та, көңілді біздің биіміз – Лавата». Содан кейін бәрі тоқтайды, ал жүргізуші: «Менің шынтағым жақсы, ал көршім жақсы» дейді - бәрі көршілерін шынтақтарынан ұстап, қайтадан ән айтып қозғала бастайды. Жүргізуші қалағандай ақымақ болуы мүмкін (бел, иық, өкше, аяқ және т.б.), бастысы - балалардыңбойындағы шиеленісті жеңілдету.
3. «Ашкөздік»
Мақсаты: командалық сезімді дамыту.
Екі команда, екі шоколад (алма және т.б.). Барлық ойыншылар кезек-кезек тістеп алады. Шоколадты
тезірек жейтін команда жеңеді, ал шоколад барлық
ойыншыларға жеткілікті болуы керек
4. «Ғарыштық жылдамдық»
Мақсаты: тапсырманы орындау стратегиясы мен тактикасы туралы топтық шешім қабылдау дағдысын дамыту.
Ойынның мақсаты-допты үш секунд ішінде қолдан қолға беру. Міндетті шарт - доп әркімде бір рет қана болады және допты беру мүмкін емес (бір уақытта екі адам допты ұстай алмайды).
ӨЗАРА БАЙЛАНЫСУ ОЙЫНДАРЫ
1. «Алақанға сурет салу»
Мақсаты:балалар арасында байланыс орнату, тактильді сезімдерді дамыту.
Жұппен орындалады. Жігіттер көздерін жұмып, қолдарын бір - біріне созады: біреуі алақандарын жоғары, екіншісі төмен. Біреуі қандай да бір бейнені бейнелейді және оны алақанымен сипау арқылы екіншісіне беруге тырысады (мысалы: теңіз, жел, фонарь астында екеуі және т.б.). Содан кейін жұптар өзгереді.
2. «Жұптар»
Мақсаты: бір-біріне деген сенімді қатынасты қалыптастыру, интуитивті түсінікті дамыту.
Әр жұп бір қағазды алады, бір-біріне қарайды және парақты екі жағынан маңдайымен басып, қолдарын артқы жағына қояды, бұл жағдайда жұптар бөлмеде ерікті түрде қозғалуы керек. Сөйлесугеболмайды. Қатысушылардың басты міндеті-адамдар арасындағы өмірде бәрімізге қажет серіктесті интуитивті түсіну арналарын табу.
3. «Қол алысу»
Мақсаты:топтағы өзара түсіністікті жақсарту, қатысушының оны басқа адамдар қалай қабылдай алатынын түсінуі.
Есіктен шығатын жүргізуші таңдалады. Осы уақытта барлығына қол алысу арқылы дайындалу, жүргізушіге қандай да бір сезімді (махаббат, ашуланшақтық, жеккөрушілік, қорқыныш және т.б.) қол алысу арқылы жеткізу тапсырмасы беріледі. жүргізуші оған деген сезімін болжауы керек.