«№2 бөбекжай-бақшасы» МКҚК
Ақкөл қ.
21.02.2023 ж.
Семинар-практикум
Тақырыбы: «Мектепжасынадейінгібалалардыңсөйлеуіндамытудыңинновациялықтәсілдері»
Мақсаты: балалардыңсөйлеуіндамытуүшінпедагогтардыинновациялықтехнологияларментаныстыру.
Міндеттері:мұғалімдердісудағысаусақойындары, логоритмика, модельдеужәнесинквейнсияқтытехнологияларментаныстыру; балалардыңсөйлеуіндамытуүшінтәрбиешілердіңбілімінкеңейту. Мектепжасынадейінгібаланыңсөйлеуіндамытутуралыкәсібибілімдеңгейінарттыру.
Өткізунысаны «Ұшақпенұшу» іскерлікойыны
Семинар барысыпедагогтар"стюардессадан" (Ольга Николаевна; Наталья Павловна) кіргенкездеқатысыпотырғанпедагогтардыңкезкелгенініңатыжазылғанұшаққабилеттералады. Оларорындықтарғаотырады, оларұшақтыңсалонындакреслолартүріндеорналастырылған.
1 стюардесса: Құрметтіжолаушылар, бізсіздіұшақтыңбортындақарсыалуғақуаныштымыз. 2 стюардесса: Ұшақтыңбортындасіздіекіұшқышқарсыалады: Линда Александровна - біріншіұшқышжәне Марина Александровна – 2 ұшқыш, оныңбасшылығыменбіздіңұшуымызмонитордабақыланады. Ұшудыңбасталуытуралы фонограмма естіледі. 1 стюардесса: А біздің ұшудыбастаңызбізқазірбір-біріңізгесыйлықтарбергіңізкеледі.
Мұғалімдергеарналған«Сыйлық» жаттығуы
- Ендісізбір-біріңізгесыйлықтарбересіз. Кез-келгенадамнанбастап, пантомима арқылымұғалімбилеттеатыжазылғанадамға (балмұздақ, кірпі, шайнек, гүлжәнет.б.) қандай да бірзатбереді, оны тек өзіжібергенадамғанаболжайдыжәнеалады, басқалары
көмектеспейді.
2 стюардесса: Ал бізөзкезегіндесізгесыйлықбергімізкеледі. (Пантомима жақсыкөңіл-күйдібейнелейді)
1 стюардесса:Осындайжақсыкөңіл-күйменбізсізгеұшуымыздыөткізудітілейміз.
2 стюардесса:Сізқалайойлайсыз? Бізқайдаұшамыз? (Жауаптар) бізҚұзыреттіелгеұшамыз. Ал құзыреттілікдегеніміз не?(жауаптар) «Құзыреттілік-бұл тек білім мен шеберліктенгөрікөпнәрсе. Ол белгілібір контексте психологиялықресурстарды (Дағдылар мен көзқарастардықосаалғанда) тартужәнежұмылдыруарқылыкүрделісұрауларғажауап беру қабілетінқамтиды»
1 стюардесса: Ал сізбенбіргесөйлеудідамытусаласындағыбіліміміздікеңейтудіжәнесөйлеудідамытудыоқытудағыинновациялықтехнологияларсияқтымәселеніжарықтандырудықалаймыз.
2 стюардесса: Барлығысөйлейалады, бірақдұрыссөйлейалады, тек біреуімізғанасөйлейаламыз. Басқаларменсөйлескендебізөзойларымыздыжеткізуқұралыретіндесөйлеудіқолданамыз. Бізүшінсөйлеу-адамныңбастықажеттіліктері мен функцияларыныңбірі. Бұладамдытіріәлемніңбасқаөкілдеріненерекшелендіретінсөйлеу. Бұлбасқаадамдарменқарым-қатынасарқылыадамөзінтұлғаретіндежүзегеасырады. Біздіңойынмысалындасізмұныңбәрінекөзжеткіздіңіз. Бірқимылменбір-біріменсөйлесуқиын.
1 стюардесса: СоңғыуақыттаБҰМ - да инновациялықтехнологиялардықолданумәселесіжиікөтерілуде, өйткеніұйымдасқанқызметжұмысынаинновациялардыенгізумектепкедейінгібілім беру жүйесінжетілдіру мен реформалаудыңмаңыздышартыболыптабылады.
Сондықтанбіздің семинар-практикумныңтақырыбы: «Мектепжасынадейінгібалалардыңсөйлеуіндамытудағыинновациялықтехнологиялар» болады. Бүгінбізқызықты, біреугетаныс, ал біреугетанысемес, инновациялықтехнологияларментанысамыз:
2 стюардесса: Ана тіліадамныңжекебасынқалыптастырудаерекшерөлатқарады. Сөйлеудәстүрлітүрде педагогика мен психологиядапсихикалықдамудыңәртүрліаспектілері: ойлау, қиял, естесақтау, эмоцияларбіріктірілетінорталықретіндеқарастырылады. Мектепкедейінгіжастағыауызшамонологиялықсөйлеудідамытумектептетабыстыоқудыңнегізінқалады.
Денсаулықсақтаутехнологиялары (физикалықминуттар, ашықойындар, көңіл-күйминуттары; саусақгимнастикасы; өзін-өзі массаж жасаудыңкейбірәдістері (нүктелі уқалау) жәнет.б.)
Ойынтехнологиялары (тақта-баспаойындары, сюжеттік-дидактикалықойындар-сахналау, моторлысипаттағыдидактикалықойыншықтарменойындар (қағазбен, жиналмалышарлары, мұнараойындар), заттармендидактикалықойындар, ауызшаойындар, театр-ойынқызметі, саусақ театры) осы технологиялардыңбарлығымектепжасынадейінгібалалардыңсөйлеуіндамытуғаықпалетеді.
технологиялардыңқандайекенінескетүсірейік (мұғалімніңәңгімесініңүлгісі, өлеңжолдарын жаттаужаттау, кезең-кезеңменқараужәнесипаттау). Дәстүрлітехнологияларданайырмашылығы, инновациялық-шығармашылыққабілеттердіқалыптастырады, әлемніңстандарттыемескөзқарасын, жаңаойлаудыдамытады.
Стюардессаныңұшақтыңтұманаймағынакіруітуралыхабарландыруыестіледі.
2 стюардесса:Құрметтіжолаушылар, белбеутағудысұраңыз. Біздіңұшақтұманаймағынакіреді.
«Тұман» мұғалімдергеарналғанойынжаттығуы
1 стюардесса: Біздіңұшақтұманаймағынан аман-есенкетуіүшінсізгебіразжұмысқажет. Мақал-мәтелдерхалықтілінбайытадыжәнежандандырады. Оларауызша-халықтықсөйлеудіңкереметүлгілері, олардыңеліктеуібалағаанатілінсәттімеңгеругемүмкіндікбереді. Оларқысқа, қытырлақ, терең, ғасырларбойықалыптасқанданалыққа толы. Мақалдыкез-келгенжағдайдақолдануғаболады.
2 стюардесса: Бізәртүрліелдердіңмақал-мәтелдерінатаймыз, ал сізұқсас, бірақорысмақал-мәтелінатауыңыз керек.
Барыстыңұлы- барыс (Африка) - (аузынан түсіп қалған)
Сізтүйенікөпірдіңастынажасыраалмайсыз(Ауғанстан) - (шындық жоқ жерде сұмдық көп)
Шулыемес, тынышөзенненқорқыңыз. (Греция)- (үндемегеннен үйдей бәле шығады)
Үнсізауыз-алтын ауыз(Германия) - (аз сөз алтын – көп сөз көмір)
Кімсұраса, оладаспайды. (Финляндия) - (тілКиевкежеткізеді)
Мыңжылдықтыңөмірі мен ілімі(Қазақстан) - (еңбек ширатады, өмір үйретеді)
Стюардессаныңұшақтыңтұманаймағынаншығуытуралыхабарландыруестіледі.
1 стюардесса: Құрметтіжолаушылар, біздіңұшақтұманаймағынан аман-есенөтті. 2 стюардесса: Сонымен, біздіңұшуымызжалғасуда.
Қолдар-табиғатбізгеқандайтамашақұралберді! Егерқолдардамымаса, олардыңартықшылықтарыешқашанашылмайды. А. М. Горький былайдепжазды: «Қолбасынүйретеді, соданкейінақылды бас қолдыүйретеді, ал ақылдықолдармидыңдамуынақайта-қайтаықпалетеді» .Ғалымдарбалалардыңсөйлеутілінің даму деңгейісаусақтардыңжұқақимылдарыныңқалыптасудәрежесінетікелейбайланыстыекеніндәлелдеді. Кішкентайбаланыңсаусақтарыныңқозғалысынеғұрлымбелсендіжәнедәлболса, соғұрлымолтезірексөйлейбастайды.
1 стюардесса: Бұданәрісаусақгимнастикасытуралыболадыдепойлағаншығарсыз, бірақбізбәрімізөткізетіндәстүрліемес, судағысаусақгимнастикасытуралы айтамыз. Бұлтехнологияныңэлементітуралытолығырақ«Көбелек»кішітобыныңтәрбиешісі
М. В. Кияноваәңгімелеп береді
2 стюардесса: Сөйлеу, Музыка жәнеқозғалыстықамтитынЛогоритмиканыңкешендіәдістемесітуралы педагог-психолог А. К. Ахметоваайтып береді
1 стюардесса: К. Д. Ушинский былайдепжазды: «Баланы өзінебелгісіз бес сөзгеүйретіңіз-олұзақжәнебекеразапшегеді, бірақосындайжиырмасөздісуреттерменбайланыстырыңыз, сондаол тез үйренеді», бұл технология модельдеу. Модельдерді, мнемотехниканықолданубалағаүйлесімдімәлімдеменібайытуғакөмектеседі.
Б. Д. Кишкентаевабізгебұләдістуралытолығырақайтыпбереді.
2 стюардесса: барлығытапсырманыорындады. Біздіңұшуымызжалғасуда. Сөйлеудідамытуүшінқолданылатынтағыбір технология «Синквейн»депаталадыСізбұлтехнологияныбілесіз, бірақбіз оны әлі де ескесалғымызкеледі.
Синквейн-француз сөзі, аудармада«Бесжолдантұратынөлең» дегендібілдіреді. Синквейнформасынамерикандықақын Аделаидой Крэпсижасаған, олжапонпоэзиясынасүйенген-хоку (хайку). Бұлрифмасызүшжолдантұратынкішкентайөлең, өтебаяуоқылатынқысқалығыменерекшеленетінлирикалықөлең.
Синквейндіқұрастыруережелері:
1.Синквейннің біріншіжолы-тақырып, тақырып, бірсөздентұрады (әдеттезатесім, тақырыпнемесеәрекетдегендібілдіреді).
2.Екінші жол-екісөз. Сын есімдер. Бұлсинквейнтақырыбынашатынзаттыңбелгілеріннемесеоныңқасиеттерінсипаттау.
3.Үшінші жоләдеттетақырыптыңәрекеттерінсипаттайтынүшетістіктеннемесемүшелердентұрады.
4.Төртінші жол-бұлсинквейнавторыныңмәтіндеайтылғаннәрсегежекекөзқарасынкөрсететінбірнешесөздентұратынсөзтіркесінемесесөйлем.
5.Бесінші жол-соңғы. Бірсөз – синквейндеайтылғантақырыппенбайланыстысезімдерді, ассоциациялардыбілдіретінзатесім, яғнибұлавтордыңтақырыпқажекекөрінісінемесемәнінқайталау, синоним.
Төртіншіжолдасөйлем 3-5 сөздентұруымүмкін,
ал бесіншіжолдабірсөздіңорнынаекісөзболуымүмкін. Сөйлеудіңбасқабөліктерін де қолдануғарұқсатетіледі.
«Семинардыңқорытындысы» - синквейнқұрастыру
2 стюардесса: біздің семинар туралысинквейндіқұрастырыңыз.
Сөйлеу тілі
Таза, дұрыс.
Бізүйретеміз, қайталаймыз, бекітеміз.
Бізсөйлеуді дамытутуралыкөпнәрсебілдік.
Ұнады!
1 стюардесса:Осылайша, барлықмұғалімдердіңміндеті-әрбалағаауызекісөйлеудіпрактикалықмеңгеруүшінжағдайжасау, сөйлеубелсенділігінкөрсетуге, қарым-қатынаспроцесіндедыбыстыайтудағдылары мен дағдыларынжетілдіругемүмкіндікберетіноңтайлытехнологияларды, әдістер мен оқытуәдістерінтаңдау.
Ұшудыңаяқталуытуралы фонограмма естіледі.
2 стюардесса:Біздіңұшуымызаяқталды, бүгінсіздіңқұзыретіңізбалаларменсөйлеудідамытубойыншажұмысыңыздақолданылатынжаңабілімментолықтырылдыдепүміттенеміз. 1 стюардесса:Қоштасуүшінбізсізгебатылжәнетабандытәрбиешілергеарналғанережелердібергімізкеледі
Батылжәнетабандымұғалімдергеарналғанережелер
Егерсізсөйлеудідамытубойыншажұмыстақиындықтарға тап болсаңыз, ондабұләрекеттікейдеемес, жиіемес, өтежиіжоспарлаңыз. 5 жылданкейінбұлоңайырақболады.Ешқашанөзсұрағыңызғаөзіңізжауапбермеңіз. Шыдаңыз, сондасізбалаларыңыздыңоғанжауапберуінкүтесіз. Сіз тек басқасұраққанемесеекінемесе он сұраққакөмектесеаласызбірақбіліңіз: сұрақтардың саны шеберлікдеңгейінекеріпропорционалды. Ешқашан«иә»немесе«жоқ» депжауапберугеболатынсұраққоймаңыз. Бұлмағынасыжоқ. Сабақтыөткізгенненкейінрефераттытағыбірретқарапшығыңыз, балаларғақойғанбарлықсұрақтарыңыздыестесақтаңызжәне оны дәлірекбіреуіменауыстырыңыз. Егерәңгіменәтижебермесенемесеқиынболса – күліңіз, өйткенібұлкеремет, өйткенісәттілікалда.
Семинарғақатысқандарыңызүшінбарлығыңызға рақмет