Мектепте бірінші кезеңде көптеген балалар жазуда қиындықтарға тап болады: қол тез шаршайды, жұмыс сызығы жоғалады, әріптердің дұрыс жазылуы алынбайды, «айна» жазуы жиі кездеседі, бала «сол», «о», «парақ», «бет», «жол»деп ажыратпайды, жұмыстың жалпы қарқынына сәйкес келмейді. Бұл қиындықтар саусақтардың ұсақ моторикасының дамуына және ерікті зейіннің, сөйлеуді аналитикалық қабылдаудың және визуалды есте сақтаудың визуалды – моторлық үйлестіруінің жеткіліксіз қалыптасуына байланысты. Мұның бәрі бірінші класс бағдарламасын игеруге кері әсер етеді. Жазу қиын дағды және мектеп жасына дейінгі балаға толық қол жетімді емес. Жазуды үйренуге дайындық арнайы ойындар, жаттығулар мен тапсырмалар жүйесінде құрылған ерекше педагогикалық әсерді қажет етеді. Бұл механикалық жаттығу емес, ересек адамның басшылығымен және көмегімен баланың саналы шығармашылық әрекеті болуы керек.
Графикалық әрекеттердің дәлдігі қолдың ұсақ (жұқа) моторикасын бұлшықет бақылауымен қамтамасыз етіледі. Кішкентай саусақ қимылдарының дамуын баланың сурет салу немесе сурет салу бөлшектерін бояу арқылы бағалауға болады. Егер ол парақты үнемі айналдырса, саусақтар мен қолдың нәзік қозғалыстарымен сызықтардың бағытын өзгерте алмайды, демек, ұсақ моториканың даму деңгейі жеткіліксіз.
Жазу процесі баладан физикалық, интеллектуалды ғана емес, эмоционалды күш-жігерді де талап етеді. Кез-келген шамадан тыс жүктеме және олармен байланысты шамадан тыс жұмыс графикалық дағдыларды игеруге, сонымен қатар балалар денесінің дамуына теріс әсер етеді. Сондықтан мектепке дейінгі жаста оны оқыту емес, жазуға дайындық маңызды. Жазуды меңгеру үшін қажетті тетіктерді дамыту, баланың моторикалық және практикалық тәжірибесін жинақтау, қол шеберлігін дамыту үшін жағдай жасау маңызды.
Біз жазу кезінде дұрыс позаны қалыптастыруға назар аударамыз: балаларды дұрыс отыруға,тұтқаны ұстауға, қажетті заттарды үстелге қоюға, өз бетінше жұмыс істеуге және дәптер парағына бағыттауға үйретеміз. Біз сондай-ақ жаттығуларға, ойындарға, ұсақ моториканы дамытуға және қол қимылдарын үйлестіруге арналған әртүрлі тапсырмаларға назар аударамыз, бірден екі мәселені шешеміз: біріншіден, баланың жалпы интеллектуалды дамуы, екіншіден, жазу дағдыларын игеруге дайындық, бұл болашақта мектепте оқудың көптеген мәселелерін болдырмауға көмектеседі.
Моториканы қалыптастыру бойынша жұмыстың сәттілігі оның жүйелілігі мен жүйелілігіне байланысты.
Сіздің назарыңызға қол моторикасы мен графикалық дағдыларды дамытуға
ықпал ететін шаралар кешені ұсынылған
Бұл жаттығулар солақай және оң қолды балаларға пайдалы:
Кішкентай заттарды қолданатын барлық сабақтар ересектердің қатаң бақылауында болуы керек!
Бала қағаздан қаламды жұлып алмауға және сызықтарды үзбеуге тырысуы керек. Қолжазбаны қалыптастыру кезінде солдан оңға қарай, жоғарыдан төменге және төменнен жоғары қарай көлбеу сызықтарды еркін салу мүмкіндігі маңызды.
Кейбір жаттығулар мен ойындар сіздің назарыңызға ұсынылады:
«Фигураларды салу» графикалық жаттығуы
Екі геометриялық фигураны салыңыз, біреуі үлкен, біреуі кішкентай. Балаңызға үлкен фигураның ішіне біртіндеп кішірейетін фигураларды, ал кішкентайының айналасында біртіндеп үлкейетін фигураларды салуға рұқсат етіңіз. Алдыңғы фигураның қабырғаларына тию мүмкін емес. Фигуралар неғұрлым көп болса, соғұрлым жақсы.
«Жаңбыр» ойыны
Парақтың жоғарғы бөлігінде бұлттар сызылған, төменгі жағында кішкентай шеңберлер тамшылардың орны болып табылады. Тапсырмалар: дәл қозғалыстармен, жоғарыдан төменге қарай түзу сызықтармен шеңберлерге тамшыларды «отырғызыңыз». Бұл ойын қолды, көзді, зейінді дамытады.
«Тіс тазалағыш» ойыны
Ересек адам алдын-ала қағаз парағына әріп, сан немесе қарапайым сурет салады. Осыдан кейін қағаз парағы кілемге қойылады, ал бала тіс тазалағышпен суреттің контуры бойымен тесіктерді тесуі керек. Жұмыс аяқталғаннан кейін, баланы суретті жарыққа қарауға шақырыңыз.
Мектепке дейінгі топ соңына қарай балалар: