«Ақмола облысы білім басқармасының Аққөл ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Аққөл қаласының №2 бөбекжайы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны

"30- жылдыққа 30 ойын"

 http://facebook.com/detskiisad.nomerdva                             

          ​    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата – аналар үшін консультация «Хатқа қол дайындау» Бойынша жұмысты іске асыру шеңберінде «Жол картасы» Дайындаған: тәрбиешіМ.А. Садовская

10.12.2024

Мектепте бірінші кезеңде көптеген балалар жазуда қиындықтарға тап болады: қол тез шаршайды, жұмыс сызығы жоғалады, әріптердің дұрыс жазылуы алынбайды, «айна» жазуы жиі кездеседі, бала «сол», «о», «парақ», «бет», «жол»деп ажыратпайды, жұмыстың жалпы қарқынына сәйкес келмейді. Бұл қиындықтар саусақтардың ұсақ моторикасының дамуына және ерікті зейіннің, сөйлеуді аналитикалық қабылдаудың және визуалды есте сақтаудың визуалды – моторлық үйлестіруінің жеткіліксіз қалыптасуына байланысты. Мұның бәрі бірінші класс бағдарламасын игеруге кері әсер етеді. Жазу қиын дағды және мектеп жасына дейінгі балаға толық қол жетімді емес. Жазуды үйренуге дайындық арнайы ойындар, жаттығулар мен тапсырмалар жүйесінде құрылған ерекше педагогикалық әсерді қажет етеді. Бұл механикалық жаттығу емес, ересек адамның басшылығымен және көмегімен баланың саналы шығармашылық әрекеті болуы керек.

Графикалық әрекеттердің дәлдігі қолдың ұсақ (жұқа) моторикасын бұлшықет бақылауымен қамтамасыз етіледі. Кішкентай саусақ қимылдарының дамуын баланың сурет салу немесе сурет салу бөлшектерін бояу арқылы бағалауға болады. Егер ол парақты үнемі айналдырса, саусақтар мен қолдың нәзік қозғалыстарымен сызықтардың бағытын өзгерте алмайды, демек, ұсақ моториканың даму деңгейі жеткіліксіз.

Жазу процесі баладан физикалық, интеллектуалды ғана емес, эмоционалды күш-жігерді де талап етеді. Кез-келген шамадан тыс жүктеме және олармен байланысты шамадан тыс жұмыс графикалық дағдыларды игеруге, сонымен қатар балалар денесінің дамуына теріс әсер етеді. Сондықтан мектепке дейінгі жаста оны оқыту емес, жазуға дайындық маңызды. Жазуды меңгеру үшін қажетті тетіктерді дамыту, баланың моторикалық және практикалық тәжірибесін жинақтау, қол шеберлігін дамыту үшін жағдай жасау маңызды.

Біз жазу кезінде дұрыс позаны қалыптастыруға назар аударамыз: балаларды дұрыс отыруға,тұтқаны ұстауға, қажетті заттарды үстелге қоюға, өз бетінше жұмыс істеуге және дәптер парағына бағыттауға үйретеміз. Біз сондай-ақ жаттығуларға, ойындарға, ұсақ моториканы дамытуға және қол қимылдарын үйлестіруге арналған әртүрлі тапсырмаларға назар аударамыз, бірден екі мәселені шешеміз: біріншіден, баланың жалпы интеллектуалды дамуы, екіншіден, жазу дағдыларын игеруге дайындық, бұл болашақта мектепте оқудың көптеген мәселелерін болдырмауға көмектеседі.

Моториканы қалыптастыру бойынша жұмыстың сәттілігі оның жүйелілігі мен жүйелілігіне байланысты.

Сіздің назарыңызға қол моторикасы мен графикалық дағдыларды дамытуға

ықпал ететін шаралар кешені ұсынылған

 Бұл жаттығулар солақай және оң қолды балаларға пайдалы:

  • Саусақ гимнастикасы. Балалардың әртүрлі графикалық жаттығуларды сәтті орындауы үшін саусақтарыңызды созу үшін әр жазуға дайындық сабағын "саусақ ойындарынан" бастаған жөн.
  • Жарма, моншақтар, түймелер, ұсақ тастар, табиғи материалмен ойындар. Бұл ойындар керемет сергітетін және сауықтыратын әсерге ие. Балаларға ұсынылады: түсі, пішіні, өлшемі бойынша сұрыптау (балаға пинцет көмегімен тұқымның әртүрлі түрлерін сұрыптауды ұсынуға болады), көздерін жұмып болжау, бас бармақ пен сұқ саусақтың арасына айналдыру. Баланы бір қолдың саусақтарымен екі жаңғақ немесе қиыршық тасты, бір қолдың саусақтарымен немесе екі алақанның арасына алты қырлы қарындашты айналдыруға үйретуге болады. Сіз балаларға тұқымдардан, түймелерден, бұтақтардан және т. б. әр түрлі заттардың әріптерін, силуэттерін салуды ұсына аласыз.

Кішкентай заттарды қолданатын барлық сабақтар ересектердің қатаң бақылауында болуы керек!

  • Ермексазбен жұмыс.
  • Шілтер. Ілмектер.
  • Конструкторлармен сабақ. Гайкалар, бұрандаларды бұрау.
  • Мозаикалық ойындар. Конструкторлар.
  • Қайшымен кесу.Қайшыны сенімді қолдана білу қол шеберлігін дамытуда ерекше рөл атқарады. Мектеп жасына дейінгі балалар үшін бұл қиын, үйлестіруді қажет етеді. Симметриялы кесу, ескі ашық хаттардан, журналдардан әртүрлі фигураларды кесу — болашақ бірінші сынып оқушылары үшін пайдалы және қызықты әрекет.
  • Әр түрлі материалдармен сурет салу— қалам, қарапайым қарындаш, түрлі-түсті қарындаштар, бормен, акварельмен және т. б.
  • Қағазбен жұмыс.Бүктеу (крделі). Тоқу. Аппликация. Қағаз жолақтарынан кілем тоқу, қайықтарды бүктеу, қағаздан жануарлардың мүсіншелері нақты қозғалыстар мен есте сақтауды дамытуға көмектеседі.
  • Графикалық жаттығулар.«Ұяшықтарға өрнек салыңыз», «Нүктелерге өрнек салыңыз», «Нүктелерді қосыңыз» және т. б.
  • Штрихтау.Штрих ережелері: тек берілген бағытта штрихтау. Фигураның контурынан шықпаңыз. Сызықтардың параллельдігін сақтаңыз. Соққыларды жақындатпаңыз, олардың арасындағы қашықтық 0,5 см болуы керек.

Бала қағаздан қаламды жұлып алмауға және сызықтарды үзбеуге тырысуы керек. Қолжазбаны қалыптастыру кезінде солдан оңға қарай, жоғарыдан төменге және төменнен жоғары қарай көлбеу сызықтарды еркін салу мүмкіндігі маңызды.

  • Бояу кітаптарындағы суреттерді бояу.Қолды жазуға дайындаудың қарапайым және тиімді әдісі-бояу кітаптары. Сүйікті суреттерін бояй отырып, бала қолында қарындаш ұстауды үйренеді, қысым күшін қолданады. Бұл әрекет қолдың кішкентай бұлшықеттерін жаттықтырады, оның қозғалысын күшті және үйлесімді етеді. Киізден жасалған қаламдарды емес, түрлі-түсті қарындаштарды қолдану ұсынылады. Көбінесе біз мектеп жасына дейінгі баланы мектеп жазбаларына отырғызып, оқиғаларға асығамыз. Ал бала біздің үмітімізді ақтамайтынын сезіп, күш-қуаттан тыс тырысады және қайғырады. Немесе одан да жаманы-болашақ сабақтардан және олармен байланысты барлық нәрселерден қорқады. Оқудың ең қысқа жолы-ойын және қызығушылық. Жазуға дайындық скучно механикалық жұмысқа айналмауы маңызды. Сондықтан сіз баланы қызықтырып, оны баурап алуыңыз керек. Әр түрлі әңгімелер, күлкілі тапсырмалар ойлап табыңыз.

Кейбір жаттығулар мен ойындар сіздің назарыңызға ұсынылады:

«Фигураларды салу»  графикалық жаттығуы

Екі геометриялық фигураны салыңыз, біреуі үлкен, біреуі кішкентай. Балаңызға үлкен фигураның ішіне біртіндеп кішірейетін фигураларды, ал кішкентайының айналасында біртіндеп үлкейетін фигураларды салуға рұқсат етіңіз. Алдыңғы фигураның қабырғаларына тию мүмкін емес. Фигуралар неғұрлым көп болса, соғұрлым жақсы.

 

«Жаңбыр» ойыны

Парақтың жоғарғы бөлігінде бұлттар сызылған, төменгі жағында кішкентай шеңберлер тамшылардың  орны болып табылады. Тапсырмалар: дәл қозғалыстармен, жоғарыдан төменге қарай түзу сызықтармен шеңберлерге тамшыларды «отырғызыңыз». Бұл ойын қолды, көзді, зейінді дамытады.

 

«Тіс тазалағыш» ойыны

Ересек адам алдын-ала қағаз парағына әріп, сан немесе қарапайым сурет салады. Осыдан кейін қағаз парағы кілемге қойылады, ал бала тіс тазалағышпен суреттің контуры бойымен тесіктерді тесуі керек. Жұмыс аяқталғаннан кейін, баланы суретті жарыққа қарауға шақырыңыз.

Мектепке дейінгі топ соңына қарай балалар:

  • жазудың гигиеналық ережелерін білу және сақтау (бұл жазу кезінде қолдың орналасуы, қалам, дәптер);
  • дәптер бетіндегі жолдарын бағдарлау;
  • штрихтау ережелерін сақтай отырып, штрихтап жазудыүйрену;
  • қайшыны сенімді түрде қолдану;
  • бүктеу арқылы қарапайым қағаз фигураларын жасау.
  • Мектеп жасына дейінгі балада қолды жазуға дайындаудың жоғарыда аталған әдістері қол бұлшықеттерінің дамуына, оларды үйлестіруге ғана емес, сонымен қатар көзге де ықпал етеді, сонымен қатар ішкі сөйлеу, бейнелі және логикалық ойлауды қалыптастырады.
Просмотров: 213


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст